מדיניות ביטולים

מדיניות ביטולים בעולם המלונאות והאירוח – איך עושים את זה נכון?

מדיניות ביטולים בעולם המלונאות והאירוח – איך עושים את זה נכון?

ביטולי הזמנות או אי הגעות (No-Shows) הן חלק מחיי מלונאים ובעלי אתרי אירוח מאז ומתמיד. הבעיה ידועה, אורח ביצע הזמנה וביטל אותה כמה ימים לפני הגעתו או פשוט לא הופיע ביום הצ'ק אין והמלון נשאר עם חדר ריק שכבר יהיה לו קשה למכור מחדש.

בכדי לנסות ולהפחית את כמות הביטולים ואי ההגעות ניתן לעשות מספר צעדים כמו שליחת תזכורת לאורחים במועדים שונים לפני ההגעה, לעודד תשלום מראש הכולל הנחה ועוד.

אך במידה והאורח ביטל את ההזמנה, כדאי מאוד להחזיק במדיניות ביטולים ברורה, שתגן עליכם במקרי ביטול ותאפשר לכם לנסות ולמכור את החדר מחדש, או לחילופין, לקבל פיצוי כספי הולם.

בעזרת מודול מדיניות הביטולים של תוכנת אופטימה לניהול מלון, תוכלו להגדיר מראש את מדיניות הביטולים הרצויה לכם. בעזרת הגדרת מדיניות הביטולים התוכנה תוכל לחשב קנס מדויק על פי רצונכם ולחייב את האורח המבטל במידת הצורך.

לדוגמא: ניתן להגדיר שעד 7 ימים להגעה האורח לא יחויב כלל, בין 3-6 ימים הוא יחויב ב-25%, ביומיים שלפני ההגעה הוא יחויב ב-50% ובמידה ולא יופיע לתאריך ההזמנה יחויב במלוא הסכום.

יתרון נוסף של מודול זה הוא האפשרות להגדיר מספר סוגי מדיניות ביטולים על אותו המחירון. כך לדוגמא ניתן להגדיר מדיניות שונה לעונת השיא ולהבטיח כי הפיצוי למלון יהיה בהתאם לעונה בה בוצעה ההזמנה.

מעוניינים בפרטים נוספים על מודול מדיניות הביטולים של תוכנת אופטימה לניהול מלון? צרו איתנו קשר!